There was an error in this gadget

Wednesday, September 2, 2009

Pejabat kena pecah masuk!!!!!

hari ni pejabat sekolah tempat aku ngajar kena pecah masuk...pencuri buat operasi cari duit raya kot..ermm..terkejut gak masa sampai sekolah pagi td...tgk pejabat bersepah...tabung derma semua dah kosong...duit yg simpan kat peti besi pon dah kena kebas...mmg kaya giler la perampok tu...mana x nyer...duit perkhemahan kat taman negara bln oktober ni yg ada la nak dekat seribu lebih hilang...

tu belum lagi duit pibg, duit yuran, duit kokurikulum, duit program2 lain...yg simpan kat pejabat semua lesap...habis peti besi dikumpil...nasib baik la laptop simpan tempat lain..kat peti besi yg btl2 kebal..LCD pon lesap...kecoh...kecoh...pencuri tu masuk guna tingkap kat bilik GPK...grill besi yg ada tertanggal...kena terajang kot...

masalah nyer...bilik GPK tu..betul2 kat depan pondok guard...mcm mana guard x leh perasan...ermm...cuma ada 2 kemungkinan jer...1...guard tu tido @ kuar....2...guard tu kene mandrem/pukau ngan pencuri tur...skrg x heran kes pukau2 ni...al-maklum...sekolah pon dkt ngan penempatan warga asing...

sbnr nyer ni bukan la kali pertama sekolah ni kena pecah masuk...3-4 bln lepas bilik guru dah pernah kena pecah masuk...habis duit nilam ngan duit bantuan hilang...polis suspek org dalam gak yg tau selok belok bilik guru tur...masa tur dah sound jgn simpan duit kat bilik guru...kalo nak simpan...simpan kat pejabat...

tup..tap..tup..tap..pejabat lak kena pecah masuk....agak2 nyer pencuri tur leh baca kot fikiran warga sksm ni...ermmm....tapi salah sklh jugak...(sbnr nye salah kerani sklh)...duit tu bkn simpan kat peti besi yg btl2 kebal tu...simpan kat almari besi jer...dah ada peti besi simpan la kat dlm tur...ini simpan kat almari..mmg la senang nak kumpil...

polis dah pon buat siasatan tengah hari tu...ermm...apa la pencuri ni...hormatlah skit bulan Ramadhan ni...jgn la curi kat sekolah...nak curi...curi la kat rmh org kaya...ada member ckp...pencuri tu xder telur...rompak sekolah...kalo berani rompak la bank...hahhaha...

No comments: